M

Slovinsko s bábom (4,5 mesiaca)

Cestovateľký fotoblog

Slovinsko mám rada a v Kranjskej Gore sme boli už trikrát. Vedeli sme do čoho ideme, že je to tu pekné a dá sa tu užiť si prírodu a výhľady aj s kočárom.

Kranjska Gora je easy. Krásna malá dedina (cca 1450 obyvateľov) s peknými domčekmi, kde si domáci pestujú v upravených záhradkách zeleninku. Je tu veľa turistov, ale nie je prehajpovaná. Nájdete tu vkusné ubytká a turistické centrá, kde si môžete požičať bajk alebo výstroj na ferraty. Nachádza sa tu aj bajkpark, ferrata, fajn cyklotrasy (ak máte možnosť oplatí sa sem zobrať ten Thule vozík pre dieťa, my sme ho ale nemali), trasy na behanie a v neposlednom rade je tu prekrásne jazero, s kaviarňami a perfektným výhľadom na štíty vysoké cez 2500 m. Myslím, že hlavne kvôli tomuto spotu je Kranjska Gora taká obľúbená. Pri jazere sa dá kočárovať, kúpať, opaľovať sa, behať, alebo si len tak užívať výhľad z niektorej z lavičiek, alebo drevených megaležadiel, ktoré sú vkusne zasadené do prostredia.

Prvý deň sme prišli poobede a užili si presne tento spot a podvečernú Kranjsku Goru.

Druhý deň sme si išli ráno zabehať k jazeru a dali sme si kafe a naplánovali výjazd autom na parkovisko pod Mangart, odkiaľ sme si na striedačku plánovali urobiť obaja asi 1,5 hodinovú túru s ferratou na vrch Mangart. Nevyšlo nám to, kvôli plnému parkovisku nás pod vrchol nepustili a tým pádom by sme výlet netihli. Ak tento výlet plánujete, choďte sem na 8:00 ráno, alebo na 14:00 poobede, tak nám poradila baba, čo usmerňovala prichádzajúce autá.

Autom sme prechádzali cez takýto horský presmyk. Tu si dával Peťulko šlofíček pod Mangartom (2 679 m).

Nahradili sme to výletom k prekrásnej riečke Soča, ktorá sa chodí splavovať na raftoch alebo kajakoch, alebo sa k nej dá ísť len tak si poležať a pokochať sa jej výnimočnou belasou farbou. Najideálnejší spot je presne tu.

Z mosta je super výhľad na kaňon, ktorým rieka preteká a dá sa z neho aj skákať, keď viete kde presne. Keď sme my boli, skákali tam decká. Len teda voda je v tejto horskej bystrine taká ľadová, že vám budú po tele do pár sekúnd behať ihličky:).

Pred mostom sa dajte doprava, nájdete tam parádne fleky na nízkej trávičke s výhľadom na azúrovú vodu a biele skaly, ideálne s kočárom. Smerom doľava sa dá ísť ležať aj na skaly a okúpať sa odtiaľ, ale ideálne bez kočára:). Samozrejme že my sme boli tu a kočár, decko a všetky háby sme niesli v rukách po skalách :D, tí čo nás videli, si museli ťukať na čelo.

Cestou sme sa zastavili aj na výhliadke Poštárski dom v priesmyku Vršič s nadmorskou výškou 1 611 m. K chate sa dalo po štrkovom chodníku vyjsť aj s kočárom.

V tej skale je tvár, viíte ju?

Cestovanie s takým malým bábom zahŕňa aj kojenie a prebaľovanie na tých najzvláštnejších ale aj najkrajších miestach:).

Ďalší deň sme po tomto dni boli unavení, akoby sme vyšli na Triglav a tak sme si dali čilez pri tom spomínanom jazere s výhľadom a navečer išli pozrieť do Bledu. To jazero bolo také čisté ako Guláška v Senci a výhľady boli neskutočné! Ľudia si tu užívali večerné kúpanie a plávanie aj o siedmej večer.

V Kranjskej Gore

Kaviareň

Itinerár:

Termín: 4.7. – 7.7. – 4 dni

Cesta: 5,5 hodín. S Peťulkom sme si urobili jednu hodinovú prestávku tam a 1 spať.

Ubytovanie: 113€/noc/2 os. + bábo

Jedlo v reštike: 15 - 25€/porcia

Pivo: 3€

Dokopy: cesta + ubytko + vreckové 300€

Foto ja a Kulo

Pozrite si môj výber na instáči.

Ďakujem
zobrazení 195
Publikované 08. 07. 2024
‹ Chorvátsko s deckom (4 mes.)
Milde | tvorba web stránok | Cookies politika | Všeobecné obchodné podmienky | Ochrana osobných údajov | Nastavenie cookies